SCHETSEN

LEKKER BEZIG 4

 

Je belt de woonstichting over de ketel en wordt doorverbonden naar een installatiebedrijf. De dame daarvan zegt dat er toevallig een monteur in de buurt is en nog die ochtend langs kan komen. Heel goed. En dat doe hij inderdaad.

 

Als hij beneden heeft aangebeld, wacht je hem boven bij de voordeur op. Naar zijn telefoon starend loopt hij je bijna omver. ‘Ik sta hier, hoor,’ waarschuw je hem een beetje boos. En zonder je een woord of blik waardig te keuren loopt hij je dan voorbij, naar binnen, naar de ketelkast en opent die. Hij weet de weg. Je volgt hem verbluft en blijkt het te mogen zeggen, dat van de storingen en de code die dan op het schermpje van de ketel verschijnt. Maar hij onderbreekt je relaas ongeduldig, mompelt genoeg te weten, noteert het een en ander op zijn telefoon, zegt dat de automatische ontbrander - of zoiets - defect is en dat je bericht krijgt wanneer die kan worden vervangen. Dan gaat hij weer. Ironisch voeg je hem nog toe dat het toch wel even gezellig was en dan kan er zowaar even een lachje af.

 

Na twee weken van taal noch teken en vele storingen bel je het installatiebedrijf om te vragen naar de stand van zaken. De dame raadpleegt een computer, zegt oh ja, gaat het even navragen, komt na niet al te lange tijd terug, bedankt voor het wachten en vraagt of er morgen tussen 8.00 en 12.00 uur een monteur welkom is. Jazeker, zeer welkom zelfs! Maar het klinkt toch eigenlijk te mooi om waar te zijn.

 

Wordt vervolgd.

 

Schrijf een reactie: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle reacties

Nieuwe reacties

Gisteren | 18:20
VOOR WIE NOG GELOOFT 1 heeft ontvangen 11
Gisteren | 18:20
VOOR WIE NOG GELOOFT 2 heeft ontvangen 10
Gisteren | 18:20
THEATRAAL heeft ontvangen 10
Gisteren | 18:20
EEN TUIN IN DE REGEN heeft ontvangen 3
Je vindt deze pagina leuk